Jdi na obsah Jdi na menu
 


Akvadukt u Hadrovce


ikona-mapa--mini.jpg

article preview

K vybudování akvaduktu u Hadrovce nedaleko Domažlic došlo v souvislosti s výstavbou železniční trati Plzeň - Furth im Wald v roce 1861. Železnice totiž přerušila koryto vodního náhonu Teplé Bystřice, který v Domažlicích poháněl několik mlýnů.
Původní akvadukt o celkové délce 32 metrů tvořilo kovové koryto pro vodní tok, při němž vedla úzká lávka pro pěší.
Akvadukt byl stržen na žádost Českých drah kvůli údajné elektrifikaci železniční trati, k níž však do dnešní doby stejně nedošlo. V roce 1984 bylo toto unikátní technické dílo uzavřeno a v následujícím roce sneseno železničním jeřábem z Českých Budějovic. Lze se domnívat, že tehdejším Československým státním drahám vadil akvadukt z důvodu jeho obtížné údržby. V zimě totiž koryto často promrzalo a dva dělníci museli pravidelně prosekávat led, aby nedocházelo k přetékání vody na železniční trať.
V roce 2012 byl akvadukt v nové podobě znovu otevřen a stal se součástí mezinárodní cyklostezky Praha - Plzeň - Regensburg.

 

 

Náhledy fotografií ze složky Hadrovec - akvadukt